Monthly Archives

March 2013

БҰТ-ке дайындық өз мәресіне жетіп қалды

By | «Білім беру» жобасы

БҰТ-ке дайындық өз мәресіне жетіп қалды Біздің қамқорымыздағы жетімдер үйлерінің соңғы сыныпта оқып жүрген тәрбиеленушілері бірыңғай ұлттық тестілеуге 8 айлық дайынды курсын Алматы қаласындарғы оқу орталығында осыдан жарты жыл бұрын бастаған болатын. Балаларды оқытудың барлық шығынын «Сәби» Қайырымдылық Қоры өз мойнына алды.

Шыны керек, жаттығу бағдарламасы оларға оңайға түспеді – бірнеше адам жұмыс мөлшерінің көбейгенін көтере алмай тастап кетіп жатты, бүгінгі күнде 12 қатысушылардан тек тоғызы қалды.

Алайда, қалған оқушылар бар ынтасын салып сабақтарға дайындалып, келе жатқан БҰТ-ке әірленуде. Ай сайын өткізіліп тұратын аралық тестілеудің қорытындыларын жүгінетін болсақ, қазіргі таңда балалардың үлгерімі едәуір тәуірлеп қалған. Сонымен, әр қайсысы ЖОО-ның бюджеттік бөліміне түсуге мүмкіндіктерін арттыруда.

Біз өз тарапымыздан, үміт артып отырған жастардың өту баллдарын жинап армандаған мамандықтарын бір қадам жақын болуына шын жүректен тілектеспіз!

Абай сөзі

By | Ұлылардың дана сөздері

Абай сөзі Абай Құнанбаев (1845 – 1904 жж.) – ұлы қазақ ағартушысы, ақын, классик және композитор.

Қазақ әдеби тілінің құрылуына, Абай үлкен үлесін қосты және артынан өшпестей, көркемдік мұра қалдырған.

«Қара сөздерінде» философ, адам және адам баласы туралы, әлемнің күрделi қарама-қайшылығы туралы, ғылым мен білім туралы, халқымыздың тарихы және салт-дәстүр туралы ойланады.

Сол жұмысының кейбір үзінділерін жариялаймыз. Абай сөздері өткір және қазіргі заманға сай келеді
 
***



Бұл жасқа келгенше жақсы өткіздік пе, жаман өткіздік пе, әйтеуір бірталай өмірімізді өткіздік: алыстық, жұлыстық, айтыстық, тартыстық – әурешілікті көре-көре келдік. Енді жер ортасы жасқа келдік: қажыдық, жалықтық; қылып жүрген ісіміздің баянсызын, байлаусызын көрдік, бәрі қоршылық екенін білдік. Ал, енді қалған өмірімізді қайтіп, не қылып өткіземіз? Соны таба алмай өзім де қайранмын.

Ақыры ойладым: осы ойыма келген нәрселерді қағазға жаза берейін, ақ қағаз бен қара сияны ермек қылайын, кімде-кім ішінен керекті сөз тапса, жазып алсын, я оқысын, керегі жоқ десе, өз сөзім өзімдікі дедім де, ақыры осыған байладым, енді мұнан басқа ешбір жұмысым жоқ.



***



Ақылды кісі мен ақылсыз кісінің, менің білуімше, бір белгілі парқын көрдім.

уелі – пенде адам болып жаратылған соң, дүниеде ешбір нәрсені қызық көрмей жүре алмайды. Сол қызықты нәрсесін іздеген кезі өмірінің ең қызықты уақыты болып ойында қалады. Сонда есті адам, орынды іске қызығып, құмарланып іздейді екен дағы, күнінде айтса құлақ, ойланса көңіл сүйсінгендей болады екен. Оған бұл өткен өмірдің өкініші де жоқ болады екен.

Есер кісі орнын таппай, не болса сол бір баянсыз, бағасыз нәрсеге қызығып, құмар болып, өмірінің қызықты, қымбатты шағын итқорлықпен өткізіп алады екен дағы, күнінде өкінгені пайда болмай-ды екен. Жастықта бұл қызықтан соң және бір қызық тауып алатын кісімсіп, жастығы тозбастай, буыны босамастай көріп жүріп, бірер қызықты қуғанда-ақ мойны қатып, буыны құрып, екінші талапқа қайрат қылуға жарамай қалады екен.

Үшінші – әрбір нәрсеге қызықпақтық. Ол өзі бойға құмарлық пайда қылатын нәрсе екен. рбір құмарлық өзіне бір дерт болады екен, әртүрлі құмар болған нәрсеге жеткенде, яки әне-міне, жетер-жетпес болып жүргенде, бір түрлі мастық пайда болады екен.

рбір мастық бойдан оғатты көп шығарып, ақылдың көзін байлап, төңіректегі қараушылардың көзін ашып, «ананы-мынаны» дегізіп, бойды сынататұғын нәрсе екен. Сол уақытта есті кісілер үлкен есі шықпай, ақылды қолдан жібермей, бойын сынатпай жүріп ізденеді екен. Есер кісілер ер-тоқымын тастап, бөркі түсіп қалып, етегі атының к…н жауып кетіп, екі көзі аспанда, жынды кісіше шаба беруді біледі екен, соны көрдім.

Егерде есті кісілердің қатарында болғың келсе, күнінде бір мәртебе, болмаса жұмасында бір, ең болмаса айында бір, өзіңнен өзің есеп ал! Сол алдыңғы есеп алғаннан бергі өмірді қалай өткіздің екен, не білімге, не ахиретке, не дүниеге жарамды, күнінде өзің өкінбестей қылықпен өткізіппісің? Жоқ, болмаса, не қылып өткізгеніңді өзің де білмей қалыппысың?



***



Аз ба, көп пе, адам баласы бір түрлі мақтаннан аман болмағы – қиын іс. Сол мақтан деген нәрсенің мен екі түрлісін байқадым: біреуінің атын үлкендік деп атаймын, біреуін мақтаншақтық деймін. Үлкендік – адам ішінен өзін-өзі бағалы есеп қылмақ. Яғни, надан атанбастығын, жеңіл атанбастығын, мақтаншақ атанбастығын, әдепсіз, арсыз, байлаусыз, пайдасыз, сұрамшақ, өсекші, өтірікші, алдамшы, кеселді – осындай жарамсыз қылықтардан сақтанып, сол мінездерді бойына қорлық біліп, өзін ондайлардан зор есептемек. Бұл мінез – ақылдылардың, арлылардың, артықтардың мінезі. Олар өзімді жақсы демесе, мейлі білсін, жаман дегізбесем екен деп азаптанады. Екінші, мақтаншақ деген біреуі «демесін» демейді, «десін» дейді. Бай десін, батыр десін, қу десін, пысық десін, әрдайым не түрлі болса да, «десін» деп азаптанып жүріп, «демесінді» ұмытып кетеді. Ұмытпақ түгіл, әуелі іс екен деп ескермейді. Мұндай мақтаншақтардың өзі үш түрлі болады. Біреуі жатқа мақтанарлық мақтанды іздейді. Ол – надан, ләкин надан да болса адам. Екіншісі өз елінің ішінде мақтанарлық мақтанды іздейді. Оның надандығы толық, адамдығы әбден толық емес. Үшіншісі өз үйіне келіп айтпаса, я ауылына ғана келіп айтпаса, өзге кісі қостамайтын мақтанды іздейді. Ол – наданның наданы, ләкин өзі адам емес.

Жатқа мақталсам екен деген елім мақтаса екен дейді. Еліме мақталсам екен деген ағайыным мақтаса екен дейді. Ағайынның ішінде өзі мақтау іздеген өзімді өзім мақтап жетем дейді.



***



Естіген нәрсені ұмытпастыққа төрт түрлі себеп бар: 

әуелі – көкірегі байлаулы берік болмақ керек; 

екінші — сол нәрсені естігенде я көргенде ғибрәтлану керек, көңілденіп, тұшынып, ынтамен ұғу керек; 

үшінші — сол нәрсені ішінен бірнеше уақыт қайтарып ойланып, көңілге бекіту керек;

төртінші – ой кеселі нәрселерден қашық болу керек. Егер кез болып қалса, салынбау керек. 

Ой кеселдері: уайымсыз салғырттық, ойыншы-күлкішілдік, я бір қайғыға салыну, я бір нәрсеге құмарлық пайда болу секілді. Бұл төрт нәрсе – күллі ақыл мен ғылымды тоздыратұғын нәрселер.



***



Білім-ғылым үйренбекке талап қылушыларға әуелі білмек керек. Талаптың өзінің біраз шарттары бар. Оларды білмек керек, білмей іздегенмен табылмас.

– Білім-ғылым табылса, ондай-мұндай іске жаратар едім деп, дүниенің бір қызықты нәрсесіне керек болар еді деп іздемекке керек. Оның үшін білім-ғылымның өзіне ғана құмар, ынтық болып, бір ғана білмектіктің өзін дәулет білсең және әр білмегеніңді білген уақытта көңілде бір рахат хұзур хасил болады. Сол рахат білгеніңді берік ұстап, білмегеніңді тағы да сондай білсем екен деп үміттенген құмар, махаббат пайда болады. Сонда әрбір естігеніңді, көргеніңді көңілің жақсы ұғып, анық өз суретімен ішке жайғастырып алады.

Егер дін көңілің өзге нәрседе болса, білім-ғылымды бір-ақ соған себеп қана қылмақ үшін үйренсең, ондай білімге көңіліңнің мейірімі асырап алған шешеңнің мейірімі секілді болады. Адамның көңілі шын мейірленсе, білім-ғылымның өзі де адамға мейірленіп, тезірек қолға түседі. Шала мейір шала байқайды.

– Ғылымды үйренгенде, ақиқат мақсатпен білмек үшін үйренбек керек. Бахасқа бола үйренбе, азырақ бахас көңіліңді пысықтандырмақ үшін залал да емес, көбірек бахас адамды түземек түгіл, бұзады. Оның себебі әрбір бахасшыл адам хақты шығармақ үшін ғана бахас қылмайды, жеңбек үшін бахас қылады. Ондай бахас хусідшілікті зорайтады, адамшылықты зорайтпайды, бәлкім, азайтады. Және мақсаты ғылымдағы мақсат болмайды, адам баласын шатастырып, жалған сөзге жеңдірмекші болады. Мұндай қиял өзі де бұзықтарда болады. Жүз тура жолдағыларды шатастырушы кісі бір қисық жолдағы кісіні түзеткен кісіден садаға кетсін! Бахас – өзі де ғылымның бір жолы, бірақ оған хирслану жарамайды. Егер хирсланса, өз сөзімшіл ғурурлық, мақтаншақтық, хусідшілік бойын жеңсе, ондай адам бойына қорлық келтіретұғын өтіріктен де, өсектен де, ұрсып-төбелесуден де қашық болмайды.

рбір хақиқатқа тырысып ижтиһатыңмен көзің жетсе, соны тұт, өлсең айрылма! Егерде ондай білгендігің өзіңді жеңе алмаса, кімге пұл болады? Өзің құрметтемеген нәрсеге бөтеннен қайтіп құрмет күтесің?

– Ғылымды, ақылды сақтайтұғын мінез деген сауыты болады. Сол мінез бұзылмасын! Көрсеқызарлықпен, жеңілдікпен, я біреудің орынсыз сөзіне, я бір кез келген қызыққа шайқалып қала берсең, мінездің беріктігі бұзылады. Онан соң оқып үйреніп те пайда жоқ. Қоярға орны жоқ болған соң, оларды қайда сақтайсың? Қылам дегенін қыларлық, тұрам дегенінде тұрарлық мінезде азғырылмайтын ақылды, арды сақтарлық беріктігі, қайраты бар болсын! Бұл беріктік бір ақыл, ар үшін болсын!



***



1. Адамның адамшылығы істі бастағандығынан білінеді, қалайша бітіргендігінен емес.

2. Көңілдегі көрікті ой ауыздан шыққанда өңі қашады.

3. Хикмет сөздер өзімшіл наданға айтқанда, көңіл уанғаны да болады, өшкені де болады.

4. Кісіге біліміне қарай болыстық қыл; татымсызға қылған болыстық өзі адамды бұзады.

5. кесінің баласы – адамның дұшпаны. 

Адамның баласы – бауырың.

6. Ер артық сұраса да азға разы болады.

Ез аз сұрар, артылтып берсең де разы болмас.

7. Өзің үшін еңбек қылсаң, өзі үшін оттаған хайуанның бірі боласың; адамдықтың қарызы үшін еңбек қылсаң, алланың сүйген құлының бірі боласың.

8. Сократқа у ішкізген, оанна Аркті отқа өртеген, Ғайсаны дарға асқан, пайғамбарымызды түйенің жемтігіне көмген кім? Ол – көп, ендеше көпте ақыл жоқ. Ебін тап та, жөнге сал.

9. Адам баласын заман өсіреді, кімде-кім жаман болса, оның замандасының бәрі виноват.

10. Мен егер закон қуаты қолымда бар кісі болсам, адам мінезін түзеп болмайды деген кісінің тілін кесер едім.

11. Дүниеде жалғыз қалған адам – адамның өлгені. Қапашылықтың бәрі соның басында. Дүниеде бар жаман да көпте, бірақ қызық та, ермек те көпте. Бастапқыға кім шыдайды? Соңғыға кім азбайды?

12. Жамандықты кім көрмейді? Үмітін үзбек – қайратсыздық. Дүниеде ешнәрседе баян жоқ екені рас, жамандық та қайдан баяндап қалады дейсің? Қары қалың, қатты қыстың артынан көгі мол жақсы жаз келмеуші ме еді?

13. Ашулы адамның сөзі аз болса, ыза, қуаты артында болғаны.

14. Қуанбақтық пен бақ – мастықтың үлкені, мыңнан бір кісі-ақ к…н ашпайтұғын ақылы бойында қалады.

15. Егер ісім өнсін десең, ретін тап

16. Биік мансап – биік жартас 

Ерінбей еңбектеп жылан да шығады, 

Екпіндеп ұшып қыран да шығады; 

Жікшіл ел жетпей мақтайды, 

Желөкпелер шын деп ойлайды.

17. Дүние – үлкен көл, 

Наурыз мейрамымен, Құрметті Қазақстандықтар!

By | Жаңалықтар

Наурыз мейрамымен, Құрметті Қазақстандықтар!

Ақыры ұзақ күткен көктем келді! Күн сайын, табиғат қысқы ұйқыдан, біртіндеп көзін аша бастады. Осы ғажайып мезгілде, ауа да біртүрлі, ерекше шуылдайды, күн жарқырап, керемет көктем көңіл күйін бізге сыйлай отырып, жасылға боялған табиғат көрінісі көзді қуантады.

Ұлтқа қарамай, Казахстанда Наурыз мейрамын бәрі тойлайды. Осындай күнде бір-бірін құттықтап, қонаққа барып, ұлттық тағамдармен және міндетті түрде Наурыз көжемен дастархан жайады. Мемлекетіміздің барлық қалаларында мерекелiк шаралар мен халық серуендері өткізіледі.

«Сәби Қайырымдылық Қоры» қазақстан халқын, осы көктем мейрамымен құттықтайды! Зор денсаулық, мол дастархан, отбасыларыңа бақыт және сіздерге әрқашан сәттілік ілесіп жүрсін!

ІІІ ақындар мүшайрасына тапсырыс беруге әлі уақыт бар!

By | «Әлем» бағдарламасы

ІІІ ақындар мүшайрасына тапсырыс беруге әлі уақыт бар! Үшінші ақындар сайысына қатысуға тапсырыс жіберуге әлі де бір жарым ай көлемінде уақыт бар. Өлеңдерді 2013 жылдың 1 мамырына дейін [email=alem@old.saby.kz” style=”color: rgb(175, 151, 108); text-decoration: none; border: 0px; font-family: Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; word-spacing: 0px;]alem@old.saby.kz [/email]электронды мекен-жайға жіберуіңізге болады. Бас сарапшы ретінде – ақын, жазушы, журналист, Қазақстан Жазушылар Одағының хатшысы және «Балалар әдебиеті кеңесінің төрағасы» Сұлтан Қалиұлы тағайындалды. Сайыстың талаптары мен ережелерімен осы жерден танысуға болады. 



Бірінші және екінші байқаудың нәтижелері бойынша қатысушылардың ішіндегі ең қабілетті де дарынды жас ақындардың шығармалары енген өлеңдер жинағы шыққан болатын. («Өткенімнен басталды бугінім») Кітаптар лауреаттар оқыған мектептеріне және аудандық білім бөлімдеріне таратылған болатын. 



Сөз өнерінің жеңімпаздары басты сыйлық – ноутбукты ғана иеленіп қоймай, «Сәби» Қорының « лем» Бағдарламасы бойынша еліміздің ең үздік жоғарғы оқу орындарына Грант ұтып алған болатын. 



Қатыс та, ұтып ал!

Бауыржан – Кеңес Одағының соңғы қазақ Батыры

By | Бағы жанғандар

Бауыржан - Кеңес Одағының соңғы қазақ Батыры Бауыржан Момышұлы Эрнест Че Гевара мен Фидел Кастроға табынардай адам болғанын, сондай ақ «Волоколам тас жолы» атты кітабы Че командантының және Кастроның сүйікті кітабы болғанын көбісі білмейді.

Сiздердің назарларыңызға «Литер» газетінің шолушысы Серік МАЛЕЕВТІҢ қазақ халқының ұлы, Кеңес Одағының Батыры, жазушысы Бауыржан Момышұлы туралы белгілі журналистің мақаласын ұсынамыз (орыс тілінде).
 
 ***

Великую
Отечественную войну в разных странах СНГ освещают по-разному. На то
существуют объективные причины. Но есть главные исторические события в
этой войне, которые трактовать иначе невозможно. Так, если бы в сентябре
– октябре 1941 года, когда основные воинские формирования Красной Армии
оказались во вражеском окружении под Вязьмой, на защиту Москвы не
встали дивизии, сформированные в Казахстане и Сибири, сам ход истории
мог бы повернуться по-другому.

О народе-воине

Бывшие
немецкие солдаты, которым пришлось непосредственно сражаться против
воинов Панфиловской дивизии, сформированной в Алматы, пишут в своих
мемуарах, что «монголы воевали грамотно и отчаянно, не уступая ни пяди
русской земли».

Так
они представляли себе в годы войны казахов. здесь следует рассказать
особо о Бауржане Момышулы, герое-панфиловце, пять раз выводившем свой
батальон из вражеского окружения. Бауржан Момышулы разработал
собственную тактику и стратегию ведения боевых действий в глубоком тылу
врага, получившую название «Спираль Момышулы», изучаемую сегодня в
академиях генеральных штабов многих государств. Он не боялся попасть во
вражеское кольцо, а если надо, то и сознательно шел со своими бойцами
вглубь территории врага. это в то время, когда не только полковники,
но и генералы Красной Армии панически страшились окружения, моментально
теряя управление войсками, стоило только возникнуть подобной угрозе.

Другой
фрагмент боевой биографии героя. В своем письме с фронта от 18 апреля
1943 года председателю Совета народных комиссаров Казахской ССР
Ондасынову Бауржан Момышулы пишет: «Являясь участником, руководителем и
наблюдателем более 100 боев, я пережил горечи неудач и радости побед,
радости подвига своего лично и солдат наших.

Еще
в феврале 1942 года я попытался обобщить результаты личных переживаний,
наблюдений за другими, действий отдельного солдата, оружия, по видам
боев и другим психологическим особенностям в общую тему: «Мысли о
воспитании боевых качеств». Мне удалось немного изложить свои
соображения на бумаге, но за неимением времени до сих пор не
представляется возможным закончить начатое, и эти мысли неотступно
преследуют меня, как только освобожусь на несколько минут от
непосредственной работы. Я убедился на своем опыте, что для воспитания
боевых качеств бойца имеет колоссальное значение военное прошлое солдата
и национальные традиции.

Одну
из ненаписанных глав своей рукописи в плане я назвал «Благородные
традиции казахского народа, воспитывающие боевые качества в джигите», в
этом личном письме к Вам, как со старшим братом, хочу поделиться с Вами
набросками этой главы». далее Бауржан Момышулы рассказывает, как
боевые традиции казахов помогают солдатам Панфиловской дивизии
противостоять врагу. В своем письме он настаивает, чтобы руководство
республики не забывало обычаи своего народа, на основе которых в
казахской среде во все века воспитывались воины. Приводя следующую
казахскую пословицу: «Честь дороже жизни».

Сам
батыр всегда придерживался этого принципа. О мужественном характере
офицера свидетельствует следующий случай. Уже после того, как состоялся
парад Победы, в Колонном зале Дома Советов чествовали героев войны –
офицеров, наиболее отличившихся в ратном деле. Сталина сопровождал
Георгий Константинович Жуков, лично представлявший подчиненных. вот,
когда дошла очередь до Момышулы, Сталин, обращаясь к нему, сказал:
«Поздравляю вас, товарищ Бауржан Момышев с великой Победой». На что
прославленный батыр ответил, не испугавшись поправить диктатора: «Служу
Советскому Союзу. Гвардии полковник Бауржан Момышулы».

Говорят,
Сталин на эту реплику только криво ухмыльнулся и пошел дальше. это не
единственный случай, когда Бауржан Момышулы проявлял упрямство своего
характера. Он не хотел менять свою фамилию в угоду существовавшим тогда
установкам, категорически возражая против окончания «ев». О чем еще в
годы войны особо бдительные товарищи неоднократно докладывали Сталину.

Как ковался характер бойца

Отец
Бауржана Момыш был образованным человеком, знал арабскую письменность,
читал Коран. В друзьях у Момыша была русская семья Гончаровых. С ее
главой отец Бауржана были тамырами. Была в те годы такая хорошая
традиция. У Гончаровых было тринадцать своих детей. Момыш отдает
Бауржана на воспитание Гончаровым. Таким образом, Бауржан становится
четырнадцатым ребенком в этой большой семье. Он ходит в русскую школу.
Заканчивает ее с хорошими оценками.

А
в это же время в степи происходят страшные события. В тридцать третьем
году в результате искусственного голодомора погибает большая часть
казахского народа. А спустя еще четыре года начинается тотальное
истребление казахской интеллигенции. В те годы в казахской среде
получает широкое распространение письмо крупного казахского писателя
Жусупбека Аймаутова, в котором открыто заявляется, что большевики хотят
уничтожить казахскую элиту, чтобы обезглавить нацию, и без того крайне
ослабевшую после голодных двадцатых-тридцатых годов.

Понятно,
что все эти события не могли не наложить свой отпечаток на взгляды
молодого Момышулы, дав позже его неприятелям основание для обвинения
Бауржана в национализме. Только потому, что он любил и защищал свой
народ. Уже в годы войны комиссар Логвиненко и смершевец Белков написали
на командира своего полка Бауржана Момышулы донос, в котором есть такая
примечательная фраза: «Бауржан Момышулы – великолепный командир,
отважный, находчивый…но он никогда не поднимает тост за товарища
Сталина».


понятно, почему. Бауржан Момышулы был живым свидетелем трагедии
казахского народа 1933–1937 годов. Обладая великолепным аналитическим
умом, он не мог не понимать, что гибель трех миллионов человек в мирное
время не является случайной.

Поступок

Хранила
ли судьба Бауржана Момышулы? Сложный вопрос. Но в тот раз донос своей
цели не достиг. А был еще случай. В 1937 году, когда в армии шли
повальные чистки и многие командиры оказались в лагерях или были
расстреляны, группа товарищей направила рапорт вышестоящему
командованию, обвинив Момышулы в яром национализме. кто знает, как бы
повернулись дальнейшие события, если бы вскоре эти самые товарищи сами
не попали под трибунал. Как говорят в таких случаях: «Не рой другому
яму». Донос и в этот раз не сработал. Правда, обвинение в национализме с
Бауржана Момышулы не сняли. Так оно и будет преследовать его по жизни,
отравляя ее и давая его врагам лишний повод для травли батыра.

Да,
Момышулы был не слишком удобным героем – излишне принципиальный,
прямолинейный, любящий свой народ всем сердцем. уже одно это
доставляло ему много хлопот и неприятностей. Рассказывают, что как-то
горисполком решил выделить Бауржану Момышулы пятикомнатную квартиру,
поскольку до этого он с семьей ютился в маленькой двухкомнатной
развалюхе. вот когда он, уже получив ключи от нового дома, решил было
справить новоселье, на пути ему встретилась плачущая женщина. Бауржан
спросил ее, отчего та плачет. женщина ответила: «Я – мать погибшего
солдата. Должна была по очереди получить жилье. А теперь мою квартиру
отдают какому-то большому начальнику в обход общей очереди». тогда,
говорят, Бауржан, со словами: «Мне не нужна квартира, омытая слезами
матери погибшего солдата», – на глазах собравшихся разорвал свой ордер.

Очищение

Во
время правления Сталина звание Героя Советского Союза Бауржану так и не
присвоили. К концу войны он командовал дивизией, но и генеральского
звания ему не дали. А переходить с командования дивизии на командование
полком он и сам не захотел. тогда Бауржан Момышулы подает в отставку.
Он уезжает к себе домой, в Казахстан.

Но
и на этом его мытарства не заканчиваются. Подвиг Бауржана Момышулы на
родине замалчивается, его славе завидуют, всенародная любовь к своему
герою вызывает у многих чинуш скрытую неприязнь. Словом, неприятности
продолжаются. в этом уже заслуга местных партийных функционеров,
знавших прекрасно, чем дышит наверху ЦК и Кремль, и поэтому в борьбе с
«казахским буржуазным национализмом» старавшихся быть «святее Папы».

Рассказывает
заслуженный деятель Республики Казахстан, режиссер-кинодокументалист
Калилла Омаров: «Вообще, у нас в обществе в последние годы сложился
стереотип, что все зло от России. Но почему-то никто не говорит, что и
здесь на местах местные чиновники были далеко не ангелы. Я готовлю
документальный фильм о Бауржане Момышулы ко дню его столетия. вот мне
посчастливилось наткнуться на письмо Бауржана Момышулы своему
двоюродному брату Абдильде, в котором он излагает суть своего разговора,
состоявшегося с бывшим председателем Совета министров Нуртасом
Ондасыновым, пришедшим домой к Бауржану, чтобы принести ему лично свои
извинения. Об этом сегодня мало кто знает, но когда из центра пришло
представление на присвоение Бауржана Момышулы к званию Героя Советского
Союза и во второй раз, когда его хотели удостоить звания генерал-майора,
оба раза Нуртас Ондасынов, бывший в то время председателем Совета
министров подписывал отказную, находя для этого удобный предлог.


вот в конце своей жизни Ондасынов приходит к герою и просит у него
прощения: «Мы выступали против тебя, – говорит он Бауржану, – но ты все
равно нас победил. Сегодня тебя знает весь мир. А о нас даже никто и не
вспомнит». Об этой встрече мне рассказал живой свидетель той беседы,
руководитель научно-исследовательского центра «Бауржановедения»,
профессор, доктор филологических наук Мекемтас Мырзахметов. об этом же
разговоре свидетельствует народный писатель Азильхан Нуршаихов. У
старика Ондасынова хватило мужества признать свою вину перед героем.
Наверное, это и называется катарсисом – очищением души перед уходом в
мир иной».

Секрет героя

А мне остается только изложить ответ Бауржана Момышулы Нуртасу Ондасынову, изложенный им в стихах:

Не такая большая беда –
То, что мне не досталась Звезда.
Свою тайну открою тебе, мой народ,
Я умру за тебя, если долг позовет!
Ну а если я клятву не исполню свою,
Даже если проклянешь, я проклятье приму.
(Перевод с казахского автора)

Добавлю
к сказанному. В 1990 году, по представлению первого секретаря ЦК КПК
Казахстана Нурсултана Назарбаева, Бауржану Момышулы было присвоено
посмертно звание Героя Советского Союза. А еще через год Советский Союз
распался. Так Бауржан Момышулы оказался последним героем той страны, с
которой его связывали столь непростые отношения.

***

8 наурызбен Құттықтаймыз!

By | Жаңалықтар

8 наурызбен Құттықтаймыз!

Осындай көктемнің тамаша күнінде барлық ер-азаматтар өздерінің ардақты аналарын, сүйікті жарларын, аяулы қарындастарын, мәпелеп өсірген қыздарын, таңдау жасаған қалындықтарын және күнделікті өмірдегі құрбыларын жарқын мейраммен құттықтайды.

Бұрында 8 наурыз, әйелдердің құқығымен күресу мерекесі ретінде бүкіл әлемде тойланды,және де басын қалаған немiс революционерi Клара Цеткин болып табылады.

Біздің заманымызда 8 наурыз – бұл тамаша әйелдер мерекесі, сұлулық мерекесі, жуастық пен махаббат мерекесі., Осындай маңызды оқиғаға алдын – ала дайындалып, әр жігіт өз сүйіктісін өздігінше қуантқысы келеді. Бірақ барлығымыздың басын қосатыны адам баласының әдемі жартысына деген махаббатымыз, алғысымыз және құрметіміз.

«Сәби» Қайырымдылық Қоры біздің барлық окырмандарымызды Халықаралық 8 наурыз әйелдер мерекесімен құттықтайды!

Шын жүректен барлықтарыңызға зор денсаулық, табыс, жеке адам ретінде өсуге, қолайлы әйел бақытын тілейміз!

Барлықтарыңа шын жүректен рахмет!

By | Терминалдар

Барлықтарыңа шын жүректен рахмет! Қайырымдылық, бұл сөздің беделіне нұқсан келтіруіне қарамастан және де бұл сөз барлығының сенiмiне кiрмесе де, әрекет ретінде, адамның өз құштарлық сезімін көрсетуінің ен биік деңгейі болып саналады, ал өз мағынасында – «игілікті іс атқарып, жақсылық жасау».



Мұқтажырақ, өзіне қарағанда аса қиын жағдайда тұрған, бейтанысқа көмек ететін адамдар, әрқашанда үлкен құрметке ие болады. Біз, қайырымдылық қорының қызметкерлері, біздің мейірбан адамдарымыздың риясыздықпен жомарттығына сүйсінеміз.


сіресе айтқымыз келетіні, бізбен бейтаныс бола тұрып, өз қаржыларын бiзге сене тапсырған, тіпті бұл ақшаларды қай жаққа жұмсағанын бiлмейтін адамдар туралы. Олардың бізге деген қарапайым сенімі, берген қайыр-садақасын ең пайдалы қолданысқа беріп және де бізге артқан сенімінен шығатынымызға, олар қарапайым сенеді. Сөз QIWI төлем терминалдары арқылы «Сәби» Қорының шотына қайырымдылық жасаушылар туралы болып тұр.
 
Үнемі түсулер туралы салыстыру мәліметін ала отырып, әр цифрға, көп болмаса да, ал кейбір кезде салмақты да, өз төлеуін автомат арқылы жасаған және де күндегі қарбалас кездерге қарамастан, тағы да біреуге көмегі қажет екендігін ұмытпаған сол адамды көз алдымызға елестетуге тырысамыз. Сіз кімсіз, доссызба, қандайсыз, кім болып жұмыс жасайсыз, жасыңыз қаншада? Өкініше орай, барлықтарыңа дербес алғысымызды бөлек айта алмаймыз.



Осы жерде, сайтымыздың беттерінде, біз сіздерге ҮЛКЕН РАХМЕТ айтып отырмыз!

Ойдағы балық жоспарлармен, армандарыңыз орындалсын, сіздерге және туған-туысқандарыңа зор денсаулық тілей отырып, беретін қол азаймасын дегіміз келеді!



Сiздiң «Сәби» Қайырымдылық Қорыңыз!

Русский

Қазақ тілі

English